fredag 1 februari 2013

Ståpäls


Så blev den nya Skagitlinan från Rio testad nu på förmiddagen med mitt CTS 13 # 7/8 och det kändes bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. Men efter alla dessa år med kast-träning så börjar jag kunna detta med linval.
På CTS spöt kör jag normalt 28-32 gr och Rio linan är på 22 gr + spetsar på ca 10/12 gr. Provade med DDC spetsar allt från int/sjunk1 -sjunk 1/2-  2/3  3/4  4/5 även en Skagit T10 spets.
Alla dessa kombinationer satt otroligt fint på CTS spöt. Börjar allt mer komma in i Snap-T kastet.Ett lungt och harmonisk kast utan dom plask som man ser på dom flesta filmer med Skagit kast.
Får lite funderingar om detta ersätter många av mina linor. Kanske för tidigt att avfärda  dom gamla linorna.Det får väl bli en utvärdering efter säsongen. Men helt klart är det något som jag kommer att använda under kommande fiske.
Enda skillnaden mot en vanlig DDC -Connect är ju att flytdelen bär dom snabbsjunkande spetsarna om man vill använda dom.

En ny vända ner till Parthallarna blir det säker i morgon om vädret är lämpligt för kastning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar