tisdag 17 september 2013

En trevlig dag

John i aktion vid Rådasjön idag

En för mig fin förmiddag blev det vid Rådasjön. BG och John S var med å kastade.Särskilt kul var det att John får till sina kast så bra bara efter att varit med några gånger.
Jag blir alltid glad när jag kan hjälpa till med kastningen.
Extra rolig att han blev så förtjust i mitt CTS 10,6´# 8 och min SA Skagit på 280gr= 18 g + 8 g spets att han beställde ett med en gång.

BG provade sitt Sage z- axiz 12,9´#8/9 och lite olika linor bl.a en Rio lina som vi inte tyckte var någon höjdare.

Själv kör jag nästa uteslutande med mina Skagitkoncept. CTS Skagit 12,6´# 7/8 med  olika vikter och spetsar. Den linan jag gillar bäst är en Rio Skagit Fligth på 400gr= 25,9 g + spets på ca 10. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar