onsdag 25 september 2013

Som en spegel


Åter låg sjön som en spegel när jag kom dit vid 08.30. Dom vanliga spöna riggades b.la CND med 60 fots Stealth lina och 12,6 CTS Skagit + enhands 10,6 Switch. John dök upp 1 timma senare med sina 2 Meiserspön en Highlander classic 14´# 7/8/9 och en 16´#7/8/9 i samma serie
Provade båda spöna med linor som Meiser hade skickat med, funkade väl så där.
Med min erfarenhet om kastning numera så ville jag prova mina två Stealth linor från Century. Återigen träffade jag rätt,en 60 fots linan 10/11 och 46 g på 16fotarn kastade fruktansvärt bra
Nu hängde vi på en 52 fots 8/9 Stealth 38g på 14 fotarn och som det händer mig i bland när jag kastar så blir det ståpäls i dag var det dags igen.
Nu blev det dags för John att kontakta Century för att beställa Stealth linor, själv har jag provat många långlinor men dessa är det bästa hittills.


En gammal fiskebekant dök upp utan spö nämligen "Gaula Gunnar" för att tjôta en stund.

Ett nytt pass blir det säkert i morgon om vädergudarna är med oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar