lördag 2 november 2013

Kanonväder

Anders:V laddar med 15 Sharpes Cane 

Som vanligt lika roligt när det dyker upp gubbar som läser min blogg att det är kastning på gång. Fem gubbar blev vi idag och det är ju dom vanliga som kommer. Men i dag dök återigen Bernt H upp. Han tycker nog som vi andra att det är en kul grej att träna kastning och utbyta erfarenheter å prova olika grejer.
På Bernts Loop Cross 12´#7 provade vi lite olika linor men det som kändes bäst var en av mina Ballistic Speylina vars klump är 13m och 32 g. En helt underbar kombination lätt å fint.
BG körde i dag bara med lätta enhandspö # 4/5 och olika linor till dessa. John hade modifierat en Rio Grand Spey lina till runt 16 m å 40g. Själv hade han lite svårt att hantera den men för mig satt den riktigt fint.
Sina Meiser spö med dom klumpar han gillar hittar han alltmer för varje pass. Idag  började vi att justera bort hans alltför yviga  spörörelse och allt blev mycket bättre med en gång.

Själv var jag lite nyfiken på en lite tyngre Ballistic till mitt CTS Affinitty Switch 10,6´#8. Men att öka från 25 till 28,5 g och 1 m längre tillförde inget annat än mera tyngd.
Anders.V. B kom som vanligt med sina Cane spö som han gillar.

En vilodag blir det i morgon men i nästa vecka år vi påt igen om vädret står oss bi.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar