måndag 11 november 2013

Minusgrader

Vintern närmar sig


         Minusgrader och dimma över sjön när jag kom vid 8:30 tiden. Tacklade upp 3 spö som vanligt, i dag var Elgecos 13,6´# 9/10 HIPS med för att jag skulle få lite omväxling. Två Stealth linor blev testade en 8/9 på 52 fot och en 10/11 på 60fot. 60 fotarn var den som satt bäst, den kortare linan var i lättaster laget, 38 g mot 46 g för den längre linan.

Å som vanligt blev det mest Skagitkastning med mina favoritspö från CTS.
John kom som vanligt, nu hade han fått se sig själv på film och förstod var han gör för fel. Så idag funkade det kanonfint i dom flesta kast. En ny filmsnutt kommer här så håll till godo John.

BG kom med sitt egenhändigt byggda  Canespö och det är alltid kul att testa detta spö.
 I morgon är jag åter inkallade för lite arbete på min gamla firma.


http://www.youtube.com/watch?v=vOOu4kh2Jw0&feature=c4-overview&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar