måndag 9 februari 2015

Kan det bli bättre???

Kan det bli bättre den 9 feb 


Man tror knappt det är sant. 9 feb och 9-10 grader varmt i skuggan å 20-25 på solsidan i lä. En underbar förmiddag fick Janne och jag vid Partihallarna med nästan vindstilla och denna sköna värmen.
Som vanligt skulle Janne testa sitt senaste nyförvärv,en 15´#10/11 B&W Powerlite med en 75fots Carronlina. När det gäller B&W så kastar dom underbart men 15 fot är som jag sagt innan alldeles för tungt för mig. Nej,då var hans 13´ #9/10 Powerlite betydligt trevligare när vi hängde på rätt grejer. En 640gr Skagit Body med en 15 fots spets var i längsta laget för en 13 fotare. En 10 fots spets på samma Body så blev det kanonfint att kasta med.
Några olika spön som Janne hade med sig blev testade bla en Z-Spey 12,1`# 8 och ett Daiwa Amorphus 10,6. Han provade lite olika hemgjorda spetsar men inget funkade så bra som mina spetsar från RIO.

För mig känns det kanonfint att ha hittat vad som passar bäst när det gäller detta med Body /spetsar.

Om detta underbara vädret består så blir det säker en vända till ån i morgon.

                                                      Stora kontraster

21-2 2010.


9-2-2015













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar