onsdag 11 februari 2015

Spöbygge på G


Så kom då klingan från CTS genom Juha Jussi Leinonen. Denna gången blev det en 12 fotare # 5/6. Nu är det bara att sätta i gång så kan det kanske bli provkastning till helgen. Denna gången blir det en ringsättning från CTS som jag inte haft på mina andra spö men det har blivit kanonfint ändå.
När jag ändå var i väg att hämta klingan så tog nyfikenheten återigen över. En  sväng ner till öppet vatten för att prova senaste skjutlinan. Hade fått tag i 50m 35lbs Ken Sawada intermediate. Efter ett varmvattenbad i går var jag nyfiken, hemma efter badet kändes linan kanonfin. Ett dygn senare och på spolad på rullen var den fortfarande lika mjuk och följsam.
Jämförde tjockleken med Amnesia som är 0,59 Sawada 0,39 så den är ju betydligt tunnare. Återstår nu att se hur tålig den är mot kinkar. Själv är jag allergisk mot skjutlinor som har den egenskapen. Alla dom flytande skjutlinor jag provat har bildat kinkar som är i sort sett omöjliga att få bort.
Mycket därför gillar jag Amnesia.Slå en knut på den och öppna den igen,sträck lite i linan och kinken är borta.

Sawada 35 lbs intermediate skjutlina
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar