tisdag 8 december 2015

Gråmulet.

Favoriterna CTS Affinity DQ 13 och 12´fot


Det gäller att passa på mellan lågtrycken. Fint lä var det i ena hörnet av Rådasjön i dag.
Provade två av Bernys kortare spö.Ett 10`Orvis med en modifierad Coastal lina där skjutlina är ersatt med en Amnesia. Linan är 10 m och 20,2 g. Trots att jag i dag stod på bryggan upplevde jag lina i längsta laget. 50-75 cm innanför spö kändes betydlig bättre. En Scandi Short Versi T i samma längd/ vikt kastar jag betydligt bättre med.
Spö nr:2 ett CTS Affinity MX 9`#5. Linan som var med är en WF som jag inte alls kom överens med. Säkert en lina för rena överhandskast då färgskiftningen mellan klump o skjutlina kom efter 15m.
Nej,då funkade min SA Atlantic silver betydligt bättre men lite för lång 10,7m och aningen tung 19g.
Så var det dags att kasta lite med favoritspöna. Mina CTS Affinity DQ  13 fot 12 fot och 10,6an. Till dags dato har jag provkastat med 82 st. olika spö men har inte hittat något som passar mig bättre än dessa CTS DQ spöna och dom linor jag använder. Lika stor njutning varje gång jag svingar dessa spön.

Nu väntar nya lågtryck så det blir till att ligga lite lågt med spösvingandet.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar