fredag 4 december 2015

Mindre lax men mera flugor

En del av mina flugor


Är inomhus nu när stormen har drabbat oss här i Göteborg. Just nu blåser det 24,6m/s i medelvind på Vinga och 31,3 m/s i byarna. Det inbjuder ju inte till något spösvingande.
 Fick en liten fundering på alla flugor jag samlat på mig genom åren. Är man tokig eller? Laxbestånden minskar överallt men flugorna har  ökar i antal konstigt nog. När säsongen väl är i gång så använder i alla fall jag bara en bråkdel av det som finns i askarna.
Numera byter jag hellre lina/spets än fluga bara för jag tror allt mindre på utseendet hos flugan men mer på hur samma fluga går i vattnet med olika linor.

Nu verkar det som dessa hårda vindar skall hålla i sig några dagar så kastningen får vila  lite.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar