fredag 18 december 2015

Prova igen



En  liten sväng till Rådasjön blev det i dag och med det höga vattenståndet så blev det att kasta från bryggan. Ligger bara 15 cm från ytan så det funkar alldeles utmärkt. Jag provade en Rio Scandinavian Shooting Head 7/8 Versi Tip. Flyt/iterm appterad med en 10fots spets istället för 15 som hör till linan.
Funkade sådär då flytdelen blev i mitt tycke för kort till sjunkdelen. Som vanligt är mina CTS Affinity DQ i olika längder  underbara att kasta med.
Provade även Bernys Affinity MX 9´# 5 som jag inte kommit överens med tidigare. Lindoktorn hittade ett gammalt recept i skåpet och genast blev det riktigt bra. Linan är en gammal Visionklump 9,1m/17g.

Magnus som har blivit en riktig kastnörd kom med ett nyförvärv.En Sage Method 12,6´# 7.
Ett ganska omtalat spö i cyberrymden men för mig var det inget speciellt.Linan som användes var mycket fin i både längd/vikt 11,5m/32g. Magnus gillade spöt men tyckte som jag att mitt CTS DQ passar både honom och mig bättre.

En liten erfarenhet av olika spö/lin kombinationer har jag fått genom åren och detta var 83:e spö jag har provat.

Ett kuvert kom idag från Danielsson med några brickfjädrar till min HD 7-10 som efter 10 års användning behövdes bytas. Som vanligt underbar service från detta företag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar