onsdag 23 november 2016

En fin Novemberdag


En skön eftermiddag blev det vid Rådasjön trots en relativt kraftig S.V vind. Fint när det går att välja kastplats beroende på vinden. Provade OPSTCommando 275 gr på CTS DQ 12` # 5-6. Funkade sådär, linan är ju bara 4,1m+3m spets så det blir i kortaste  laget. På 10,6`# 5-6 sitter den perfekt.
Hoppas jag får min nya OPST Commando 350gr/ 4,5m som jag beställde från den eminenta firman Mistpool. Den tror jag sitter fint på lilla 12:an.
Körde lite med mina # 2-3 CTS och 200gr Commando helt underbar på 10 fotarn men för kort på 11:an tycker jag. Där är ju Rio Scandi Short Versi T # 4 helt underbar att kasta med.
Börjar bli bortskämd med vikt när jag tycker CTS 12,6`# 7-8 Skagit med en Versi T # 9 känns lite tung. Det använder jag ju bara om det skulle bli något tidigt fiske eller för Mörrum.
Näst pass vid sjön blir när linan kommit hem. Måste stilla min nyfikenhet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar