fredag 18 november 2016

MOW spetsar


 En snabb sväng till sjön för att prova några MOW spetsar till olika Body. Dels en spets jag knåpade ihop i går men även en jag fick i dag från Mistpool.
Spetsarna jag kör med är light som passar Body från 31g och lättare. Spets nr1 är bara 9,1 fot istället för 10 som det står på påsen. 65 cm och 2,18cm flyt. Nu förstår jag varför jag inte har gillat denna spetsen.
Spets nr; 2 som jag fick i dag höll måtte och kändes bättre att kasta med. Den är 1,5 T8/ 1,5 flyt.
Men dagens höjdpunkt var min egentillverkade spets, 2 m flyt+1,20 T8 helt underbar på båda OPST linorna. Vilken skillnad det är att kasta med OPST mot Scandi Short Versi T när det gäller enhandskastning. Jämförde min OPST 275gr med VersiT # 5= 265gr.

Så var det som det varit senaste tiden himlen började gråt a så det blv till att packa i hop och kanske hoppas på bättre väder i morgon.

                         En liten filmsnutt från OPST blir det även i dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar