söndag 13 november 2016

Öppet vatten men lite kyligt.



Trevligt att åter svinga flugspö efter en veckas uppehåll. Magnus från Lerum kom en liten stund mest för att få bort lite av kastabstinensen och han laddade sin CTS DQ 12,6`# 7/8 med en LOOP lina som var trevlig att kasta med.
Vi jämförde den med en Rio Scandi Versi T+ intermediate spets.Lite längre visserligen och några gram tyngre. För mig passade Riolinan bäst men som alltid är det en smaksak vad vi gillar.
BG kom förbi en stund nyfiken på mitt senaste spöbygge: CTS Affinity DQ 11`# 2-3. Laddade med Rio Scandi Short Versi T # 5=20,8g.Jo,den linan kastar underbart men med en hand upplevde vi båda linan lite tung. Viktfönstret är ju 13,0-22,7g så spöt klarar den galant. # 4 =17,9 var betydligt trevligare att enhandskasta .

Provad även lite med OPST Commando 280gr på CTS 10,6 # 5-6 är ju underbart att kasta med. Min gamla Bringsén 10`# 7-9 upplevde jag alldeles för tung att hantera med en hand. Tvåhandsfattning däremot kändes fint med den linan.
Nu hoppas jag på en bra period med mildväder så spöna blir luftade.

          En film från OPST kan väl var trevligt att titta på i höstmörkret. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar