lördag 17 februari 2018

Som jag tänkte. Nya linan kanonfin,+lite film


Linan har kommit, och nyfikenheten driver mig att testa trots bara + 0,5 grader men vindstilla. Enda stället med öppet vatten när sjöarna är istäckta är i rinnande vatten. 
Här i Göteborg brukar jag åka till Säveån vid partihallarna, så även idag. Linan då, jo precis så bra som jag tänkte. Började med CTS Affinity DQ 13 # 7-8, på linan kopplade jag en 12 fots intermediate spets på 6 g= 34g.
Detta kastade kanonfint men spöt fick jobba ganska mycket, på grund av oroliga strömmar och bakvatten.
Ett spö till hann jag testa innan fingrarna stelnade till. CTS Skagit 12,6 # 7-8. Samma siffror på båda spöna men Skagit spöt har mer kraft att lyfta å kasta linan. Av dom två spöna jag provade i dag var Skagit spöt helt klart det vassaste.

Nu var det inte läge att testa fler spön på grund av stela fingrar. Återstår ytterligare två 13 fotare som skall ha lite tyngre linor.
Nu hade det varit kul att få testa Hardys nya lina med utbytbara  spetsar och även Loops senaste lina på samma koncept.

Två små filmsnuttar blev det i dag. Ni får ha överseende med det störande ljudet från bilarna i bakgrunden.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar