lördag 5 januari 2019

Berkley eller Lazer

Berkley Triline 50lbs
Lazer50lbs.
Ett kort pass till sjön blev det, återigen blev jag lurad av moder natur. 4,5+ och en svag nordlig vind var ju perfekt. Men ack  vad jag blev förvånad, locket låg på i Stensjön så raskt över till Rådasjön. Hittade liten lucka i istäcket efter ha krossat lite is närmast land.
Daiwa Signatur 12´# 8 med Rio versi T+Hardy spets 6 och Berkley skjutlina 60 lbs/ 0,60mm funkade kanonfint.
CTS DQ 13´ #7-8 med Rio Body Long # 8+ Hardy spets 6 g och Lazer 50 lbs/0,57mm funkade även den kanonfint.

Jag tror inte att någon kan skilja på dessa linor i dag rent kastmässigt. Sedan är det ju en sak hur dom tål kinkar ex. Men då båda är sjunkande brukar inte det vara något stort problem. Värre är det med flytande nylon skjutlinor som efter en säger en kink kan bli helt oanvändbar.
Som jag sagt tidigare skulle jag behöva byta skjutlina så blev det helt klart Berkley Triline Big Game. Finns ju o olika dimensioner 0,70-0,60-0,55-0,48 vilket som passar bäst. För mig är  runt 0,57-0,60 det jag gillar bäst på mina tvåhandspö.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar