måndag 9 september 2019

Inför fisket.


På dagens kastning blev det bara att prova linor/ spö för morgondagens regnbågsfiske. Det som var ändrat mot tidigare var att Opal Switch 11´# 6 provades med en Rio Scandi Short Versi T "7 och den satt klockrent.
Annars var det 10 och 11 fots "2-3 CTS med lite OPST klumpar och varierande spetsar från flyt till sjunk 3.
Kul att se Surna veteranen Pär kom förbi, trots sina smärtor i sin höft. Några ålderstigna spön ville han testa med moderna linor och visst funkade de. En B&W Walker 14´laddad med en Body Long Versi T # 9 upplevde jag som jättetrevlig att kasta med.
Hans Powell 15´# 10-11 med samma lina kändes för mig betydligt tyngre.
Inte att förglömma hans Graham Seatrout 11,3 # 7-8 en lillebror till min 8-9.
Jätte trevlig att kasta med!! Pär tyckte att 6:a versi T satt fint, bara att hålla med och nu talar vi enhandskastning. Själv skulle jag föredra en 7:a eller 8:a då jag använder två händer för min kastning.

Lite snack blev det om att kasta enhands Spey med vänster. Jo,jag får allt till fiskbara kast med den handen men det kan ju bli betydligt bättre. Körde med 10´# 2-3 kanske inte helt optimalt...en 9 fotare i # 2-3 vore nog lättare att träna med.
Kan vara ett mål under vinterns träningspass.

Som alltid kommer Berth-Arne ner en stund för att göra några släng å tjôta en stund.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar