onsdag 19 februari 2020

Att känna sig nöjd + liten filmsnutt


Det gäller att passa på mellan lågtrycken om man vill kasta lite. På dagens övningar var det bara 11 fotare med. En längd som jag blir alt mer förtjust  i . 2 st Sameo Opal Switch 11´# 6 # 7. En CTS 11´# 2-3 och Graham Grilse 11,3`# 8-9.
Flera olika linor fick också vara med bl.a olika Skagitlinor och naturligtvis Rio Scandi Versi T Short i olika klasser. Det känns riktigt bra att vara så nöjd efter alla pass jag gör.Inget som helst behov av att skaffa varken nya spön eller linor. Dom kombinationerna jag har passar mig och mitt sätt att kasta till 100%.
Den nya Berkley skjutlinan var precis så bra som jag tänkte. Mjuk å följsam, den bara 0,48 helt perfekt för dom lätta klumparna.


           En liten filmsnutt som visar det höga vattnet som råder just nu.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar