fredag 7 februari 2020

Lite om fisk



Just hemkommen från sjön denna råkalla men vindstilla förmiddag. Lite olika spö blev det provat tillsamman med den nya SSG medlemmen Berth-Arne (Bettan). Detta gladde mig mig jätte mycket att han oxå är med i gänget nu !!!

Väl hemkommen vankades det stekt torsk å´ stompemos. Och inte vilken torsk som helst. Jag köper fisken hos Brobergs mat som handlar fisken från Island och som är fiskad på ett hållbart sätt å behandlat varsamt.
Eftersom jag är gammal havsfiskare själv så vet jag hur färsk fisk skall smaka och detta är absolut det närmaste man kan komma färsk fisk utan att ha fiskat den själv.
Styckfrysta filéer utan skinn å ben... visserligen lite dyrare men vilken kvalité


Kolla gärna in på hemsidan https://brobergsmat.se/ och läs hur dom handlar sin fisk och även kött.



Kan det bli så mycket bättre. Panko panerad torskfilé med stompemos å lingonsylt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar