tisdag 29 december 2020

Årets sista kast


 Några timmars uppehåll och gynnsamma vindar, då blev det läge att testa senaste nyförvärvet. En 11,3 # 7-8 Graham of Inverness. Tyvärr fick jag inte med dom linor som jag hade tänkt skulle passa spöt bäst.
Började med en Skagit på 300gr=19,4g/ 6,10m+3 m spets. kändes i lättaste laget, betydligt trevligare var en likadan lina men på 350gr=22,7 + 3 m spets.
Sedan blev en Hardy Rocket # 7-8  31g/10,7m provad funkade fint men 10,7 m på ett 11,3 fots spö är i längsta laget.
Spöt har en aktion som passar mig perfekt, men det har ett enhands handtag vilket jag inte kändes optimalt för mig som bara kasta med bägge händerna. Kanske det går att vänja sig vid ett lite annorlunda grepp efter ett tag. Sedan skall spöt provas mer med dom linor jag hade tänkt från början

Naturligtvis blev det lite Bonkerspey kast nu med Daiwa signatur 12+ # 8 och Hardy Rocket lina.

Det var säkert årets sista träningspass.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar