onsdag 16 december 2020

Träning ger färdighet.

Bettan Svingar 12 fot #8 Daiwa med en hand

 


I dag var extra gråmulet men uppehåll i alla fall. Berth-Arne och jag kör våra pass när vädret tillåter. Själv är jag lite insnöad på att få till Bonkerspey och nu börjar även det kastet sitta hyffsat. Den Spö/linkombination som funkat bäst för mig hittills är Daiwa Signatur 12`# 8 och en Skagitlina från kina på 350gr/6,10m+ 3 m spets.

Bert-Arne har blivit riktigt duktig på Bonkerspey med en hands fattning på spöt. Vilket jag själv tyvärr inte klarar för mina leder i handen .

Hur som helst är det roligt att hantera flugspöt på olika sätt . Ett gott skratt fick jag när Bettan gjorde flera Snakeroll i följd. Han roterade spöt mot vänster med högerhanden vilket funkade kanon. Sen föreslog jag att han skulle rotera flera gånger åt höger men högerhanden. Jodå han virade linan så fint runt spöt, inte helt enkelt att göra det som känns avigt.

Nu aviseras det riktigt skitväder ett tag så då får spöna och vi lite vilopaus. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar