måndag 9 augusti 2021

Två för mig underbara flugspön runt 1000 lappen


 Dagen pass vid sjön bekräftade vad jag tidigare sagt. Bra flugspön behöver inte kosta skjortan. Dessa två spöna på bilden kostar 1010kr för # 7:an och 910kr för # 5;an hem till dörren,inköpt på Amazon.
För mig är det kanonfina spön, Spey/överhands kastar gudomligt fint med dom linor jag provar. 7:an är klockren med OPST 4,6m/ 300gr+6g/ 12fots = spets = 8,2m Så även en Skagitlina från Kina med samma vikt, fast 6,10m+3,6m spets.

5.a spöt är underbar med 250gr= 16,2g/5,2m+ 3 m spets= 8,2m Skagitlina, Kastade även kanonfint med en Rio Scandi Short Versi T # 5. Lätt å fint för mina av Artros drabbade leder.

Vilken skön känsla är inte detta att inte eftersträva och tro att det dyraste är bäst. Bäst för vem? Till syvende å sist är det den som håller i spöt det beror på, inte prislappen. Hur man upplever känslan. Jag har aldrig varit märkesfixerad, bara vill att det skall funka i alla lägen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar