fredag 17 december 2021

Test av Airflo FITS+ lite film


 Denna underbara Decemberdag fick jag möjlighet att prova mitt senaste nyförvärv. En Airflo FITS 450gr/29,2g/ 6,05m. Först ut var min 11 fots Guideline Kispiox laddad med en T8 spets på 3 m. Jo funkade skapligt men lite tung att lyfta i det stilla vattnet. Bättre var det med en Rio sjunk3 spets på 10fot.

Men helt klart det bästa är en 2 m T8 spets varför? jo en så kort lina blir fantastiskt lätt att lyfta trots hög sjunkgrad. Då var det underbart även på mitt gamla Daiwa Wisker 11,3´# 5-6-7-8.

Airflo linan provade jag även på min 13`CTS #7-8 då med en 15 fots sjunk 3 spets. Oj vilken trevlig kombination även detta är.

Sist men inte minst provade provade jag det nya bandet till min Slinger som Arild Moe tagit fram för att ha utanpå jackan. Funkade klockrent.


 












1 kommentar:

  1. Tack för resentionen och riktigt kul att du gillar nya bandet!
    💥👌🏻

    SvaraRadera