fredag 11 februari 2022

Är det våren som är på G????

Är det en föraning om våren som visar sig


En tunn hinna av is låg en bit ut på sjön när vi kom dit i dag. Janne L var redan i gång med sina olika 15 fots spön med passande linor. Själv kör jag och Berth-Arne ogärna med längre spön än 12 fot. Daiwa Signatur 12`# 8 visade sig vara jättefint för mig med en Airflo FITS 450gr+ 15 fots spets.

Men dagen höjdpunkt och överraskning var Guideline Kispiox 11`7-8 apterad med en OPST Commando Head 350gr/22,7 g 4,6 m med en 15 fots/4,6m intermediate spets detta hade jag inte provat tidigare. Oj vilken fröjd att kasta med provade även en 15 fots sjunk1/2 även den gick klockrent.

Undrens tid är inte förbi, När jag kastar kommer det en kille och frågar om det är okej att han badar!!!!!!. Fick förklarat att jag inte har någon krok på tafsen, så det var helt okej för min del. Jodå han gick ut till knädjupt vatten och satte sig där under ca 4-5 min. Han kom upp välbehållen och tyckte att det var skönt. Skönt tyckte inte jag att det var när jag fryser om fötterna i mina Nokia vinterstövlar. Men hans blodcirkulation är säkert bättre än min







 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar