söndag 20 februari 2022

Vi letar vidare. Undra om vi hittar Det perfekta kasteT

Berth Arne tränar Bonkerspey

 Det gäller att passa på mellan lågtrycket och kuling vindar. Vindstilla och spegelblank vattenyta när vi kom. Sedan vred vinden och vi fick en besvärlig motvind, då blev det riktigt kallt om fingrarna. Som vanligt var det Berth-Arne och jag.  Idag kom även Sören upp för att i sitt nybörjar stadie träna in det fantastiska Speykastet. Jo han börjar att få till kasten skapligt. Kul att han är så vetgirig och lyssnar på dom små tipps jag kan förmedlar.

Själv provar jag som vanligt olika spö/ lin kombinationer bl.a ett gammalt trevligt Elgecco HIPS 9,3 # 5-7. Ett spö jag sällan använder, men med rätt lina är det underbart fint att kasta med.

Längsta spöna i dag är 11 fot  dom jag gillar bäst att kasta med. En fin längd som inte belastar dåliga leder om man sam jag kastar mestadels med tvåhandsfattning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar