torsdag 21 april 2022

Det tunga artilleriet + liten filmsnutt

 

Ganska många besök vid sjön idag. Först kom Stefan Wedin en av dom nya medlemmarna i SSG som jag har lovat att hjälpa med linval och kastning. Stefan behövde hjälp med linval och till sitt nya LOOP OPTI NXT 11,6´7-8 Med angiven vikt för Scandi lina 18-21g och för Skagit 425-460gr. Vi började med en Rio Skagit Flight 450gr/29g 6,8m med 3 m intermediate spets. Spöt kastade jättefint men i tyngsta laget enligt mig.

Betydligt trevligare var den Kina Skagit linan på 350gr/22,7g 6,10m med en 3 m sjunk1/2 spets. Alla mina spetsar väger runt 5-6g för att passa mina linor.
Sedan kom John S med några riktig tunga pjäser. Bl.a det spöt som visas på filmen här under.


                            Janne  själv kom med några små fina spön bl.a detta.

                           Ett mycket trevligt spö med den OPST lina som satt på

                      Själv kastade jag med favoriten Daiwa Signatur med lite olika linor.


                                  Underbart att gå i shorts och T-skirt vid sjön idag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar