söndag 3 april 2022

Trevligt vid sjön som vanligt

 

Trevlig blev det i Stensjön trots att vinden vände och kom rakt emot kastriktningen. Berth-Arne provade sin Guideline Kispiopx 11´#7-8 med en nyanskaffad Hardy Rocket Hoover/ intemediate # 7-8. Jo den kastar kanon men är i längsta laget 7m+3,7 m spets=10,7m för ett 11 fots spö.

Vad göra? jo ta bort spetsen och sätta nylontafsen direkt i klumpen. Funkade alldeles utmärkt. Sedan fick vi besök av två av dom nya SSG medlemmar Stefan och Charles som jag pratade med om kastning på introductions mötet i går.

Roligt att återigen få hjälpa till i detta virrvarr som flugkastning kan vara för många. Stefan hade investerat i ett nytt spö och sökte naturligtvis en lina till detsamma. Mitt tips till honom att prova en av mina linor för att se vad som passar honom själv. Han funderar även på en rulle, då såg han  min väska med bara dom rullar jag alltid rekommenderar till alla nämligen Danielsson.

Så det lutar nog åt en L5W 6-9 för honom. Tiden gick fort och det blev ju mycket snack om olika linor/ skjutlinor.

-






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar