onsdag 29 juni 2022

En fundering +lite film


 Fick en fundering idag när jag badade och kastade. I vårat Sällskapsvatten är det tydligen så att det har förlorats någonstans mellan 3-5 spön. Dom har åkt överbord när man fiskat från båt och en stadig fisk har behagat att ta betet.

Har införskaffat ett enkelt ekolod där givaren kopplas till mobilen/ plattan. Under första testen med lodet i sjön fick jag ett eko som liknade en pinne som stod i ca 70-80 graders vinkel. genast slog det mig kunde det vara ett spö?

                         En liten filmsnutt blev det i dag på mitt lilla experiment.


Av dom tre spön jag testade i dag var det 2 som gick till botten med rullen. Tredje spöt har en längre butt så där var flytkraften högre, och låg precis i ytvattnet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar