fredag 24 juni 2022

Midsommarafton vid sjön+ liten filmsnutt.


 Så var det åter midsommar, Solen skiner från klarblå himmel, termometern visar 26,3 grader och vattnet håller svalkande 18 grader.

Provade mina små 10-11 fotare En V-stick från  Kina 11`# 5 med lite olika linor. Dom pratar jag om i filmen här under. Spöt som jag alltid jämför med är ju min CTS 11´#2-3. Jo kina spöt hanterar linorna fint men CTS spö t har en djupare aktion som passar mig bättre.

 Idag fick jag se ett fiskgjuse par. Jag har sett dom förr om åren om det nu är samma fåglar.


Underbart att se aktiviteten på sjön, sothöna paret med sina ungar. Gräsanden har sina ungar att hålla koll på. Kanada gässens unga har blivit stora nu. Mycket små fiskyngel i det varma vattnet = mat för många både i luft å vatten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar