söndag 30 oktober 2022

Flera gubbar och lite film


 En trevlig förmiddag fick vi, dom gubbar som var med och svingade flugspö i dag. Sista söndagen i oktober och vintertid råder nu. Sjön låg som en spegel och varmt i luften= t-shirt för mig, underbart så här sent på året.

Kastningen? Jo Thomas som är ny på detta gör framsteg för varje tränings pass, till och med framkallar lite ståpäls på mig när jag ser att han får till kastet bra. Själv kör jag bara med mina 11 fotare med kinalinor. Provar allt från Bonkerspey/ SnapT/ Perry Poke till överhandskast.

Det jag tycker fungerar kanonfint är alla dessa kast går så fint att kasta backhand över höger axel. Alltså med vänsterhanden överst på handtaget. Beror helt klart på att min vänsterhand har mer kraft än min skadade högerhand.

Som alltid är det roligt när det kommer lite gubbar för att kasta/tjôta några timmar.

                             En liten filmsnutt fick jag till även denna dag









 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar