söndag 29 september 2024

Vägs ände


            Som rubriken lyder känns det ibland som jag börjar närma mig vägs ände.

Fiskat har jag gjort i över 65 år och fått uppleva många fina fiske både här på västkusten och i norska laxälven Gaula,. Inte att förglömma härliga fighter med Big Eye Tuna på Azorerna.

Min andra stora passion är ju att kasta med flugspö. Även där känns det som jag börjar nå vägs ände. Under 20 års flitigt tränade så kommer jag nog inte så mycket längre. Alltså inte längre kast utan att hantera flugspöna. Tränat med allt från 9-15-16 fot, korta som långa linor har jag provat. 

Numera talar åldrande leder om vilka spö är lämpliga att fiska/ kasta med. Det jag allt mer märker av är att entusiasmen hos flera av dom som har varit med genom åren alltmer börjar avta. För det mesta är jag ensam på mina träningspass. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar