torsdag 19 september 2024

Vilket är det bästa spöt??+ lite film


 När det gäller flugspö, jag tror inte att det finns något som är bättre eller sämre. Av alla ca 150 spön jag provat har jag aldrig kastat med något dåligt spö. Däremot har inte alltid linan passat särskilt bra till ett visst spö.

Titta på bilden ovan 3 st 11 fotare som jag äger. Alla tre gör det jobbet jag vill men det översta spöt är min favorit. Varför? Jo det har just den aktionen som passa mig absolut bäst

OBS detta är spön för runt 1000-1500 kr. Återigen är det så att spö/lina skall passa den som håller i handtaget. Allt handlar för mig om känsla, Känslan får man bara om lina/ spö stämmer för kastaren.

           En liten filmsnutt blev det från dagens underbara pass vid sjön










 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar