lördag 22 januari 2011

En lång trevlig dag

Från dagens träning
Började vi ån vid 9 tiden,-4 grader...Undrar hur man är funtad men jag ville ju prova mitt nybyggda spö. Hade kastat en liten stund så dök Janne L med en knippe spö. Klart vi fick lite is i ringarna men det funkade förvånansvärt bra ändå. Händerna i vantarna och en skvätt kaffe så gick det att kasta igen.
Stefan B dök upp trots att han hade -5 gr hemma men han var ju fruktansvärt nyfiken på sitt nya CND 13,3 Northfork och den linan som han fick med spöt. En 7/8 Ballistic Speylin på 15,5 m å bara 30gr. Som vanligt när Stefan köper spön så träffar han nästan alltid rätt. Så oxå denna gång,för detta spöt var helt underbart att kasta med. Jag måste säga det igen!! CND kan bygga goa spön. 
Senare på dagen så dök det upp två killar bl.a Bernt Hellgren hans kompis.Han skulle provkasta G Loomis nya NRX spön en 13 fotare å ett 10 fots enhands för en recension för Edgeflyfishing.


Spöna kom tydligen från Terkildsen i Mörrum och med den lina han använder. Ingen av oss som provade tyckte väl att det funkade särskilt bra. Satte på min PT I/sjunk 1 på 13,25m och 35 gram då stämde det bättre.
Detta spöt var inget som imponerade på mig alls och jag kastade inte för 10000 kr bättre. Ytterligare en kille vid namn Håkan Sparrman dök upp och som ville förbättra sin kastteknik. Han tacklade upp en 15 fots Partridge Ian Gordon spö.En Airflo klump på 20 m på detta spöt kändes jättefint. Håkan provade även ett Shimano 14 fot med en i mitt tycke något för kort flytlina. Men det var fullt kastbart detta oxå.


När dagen gick mot sitt slut så hade jag tillbringat nästan 6 timmar vid ån.
 Detta var en i mitt tycke jätterolig dag!!! Många gubbar kom det,7 man var det som mest.


I morgon så blir det säker en ny vända till ån.Är nog nere vid 9 tiden om det inte är för kallt.Slå mig en signal på 0733 10 06 04 så vet du om jag är där.
Nu är det dax för en öl,finjustering av mitt spö och handboll så klart.
Ha det bra å lev väl





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar