söndag 3 september 2017

känsla i spöt.

Dom bara väntar


Denna morgonen var jag ensam vid sjön och kunde kasta lite mer själv än jag gjorde i går. Men det var ju så kul att hjälpa dessa trevliga Smålänningar.

I dag letade jag lite efter känsla i spöna och den för mig optimala känslan får jag med 13´# 9 Kaitum som laddad med Rio Scandi Versi T #9 ger mig riktigt välbehag att kasta med.
Alla mina CTS spön är ju för mig underbara att kasta med. Men känslan som Kaitumspöt ger mig kan dom inte leverera.

Själv tror jag det beror på tyngden/massan i spöna som med dagens betydlig finare kolfiber gör betydligt tunnare och antagligen lika starka. dom Canespön so BG har byggt som jag provkastat ger samma goa känsla men har för mig en egentyngd som mina handleder har svårt att fixa.

              En liten filmsnutt blev det även idag trotts jag var ensam  






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar