tisdag 30 juli 2019

Det gamla duger gott



En fin förmiddag vid Stensjön fick vi, Anders von B, Lars H, Bettan och jag.
Lite kul för idag var det bara spön i samma längd/ #.  Först ut Anders 13´#9 J S Sharpe canespö med en Nextcast SalarFinder 40+ # 7+15 fots spets kastade jättefint, men som jag sagt tidigare är en dylikt 13 fotare alldeles för tung för mig.
Nämnda spö kastade dom olika linor vi provad jättefint. Men jag föredrar allt kolfiberspö. Mitt snar 25 år gamla Kaitum 13´# 9 har samma känsla som ett cane spö men betydligt lättare.
Lars H kom med ett 13,2´# 9 Loop Blue Line som kastade dom linor som erbjuds underbart fint. Likaså ett Loop Black Line 12,6 # 8-9 kastar kanonfint.
Men som alltid är CTS Affinity DQ 13´# 7-8 med Nextcast SalarFinder 40 7-8 med 15 fots #7 spets höjdpunkten för dagen. Det var samtliga överens om som provade spöna.
För mig känns det bra att återigen får vägleda gubbarna i lindjungeln.












 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar