fredag 13 november 2020

Hitta spö som stämmer med linan.+lite film


 

Åter en råkall kulen novemberdag. men jag måste ju prova mitt senaste tillskott i linarsenalen, tokig som jag är. Denna gången är det en OPST Commando Groove intermediate 250gr/16,2g/4,1m.

Provad på 4 olika spön b.la CTS 10 och 11 fot #2-3 sedan Elgeco HIPS 9,3 #5-7 och Sameos Opal Switch 11´# 6 . Även Guideline Kispiox 11 # 7-8 fick känna på linan.

Det jag upplevde som bäst för mig som alltid kastar med bägge händerna var helt klart Sameos Opal Switch 11 #6. Berth-Arne gillade även Kispiox som han kastar som enhands, en fin lina även för laxfisket i små åar på grund av sin korta längd.

                                  Några små filmklipp blev det när vi provar linan.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar