lördag 20 maj 2023

En dag vid klubbsjön

I dag var Sällskapssjön extra lynnig mot Bert-Arne och mig. Började fiska vid 8:45 på en till stora delar spegelblank sjö Inte ett vak kunde vi se. Rodde runt för att leta upp fisken men inte ett känn någonstans. Efter att jag varit i land för att sträcka på benen efter ca 3,5 tim rodde jag ut bara en liten bit och släppte ankaret. ca 3 m djupt.

Då får jag se dom första vakande fiskarna. En signal till Bettan som låg längre bort och inte hade sett något överhuvudtaget. Vad tar en vakande RB bara att gissa? Har ju provat flera olika flugor på förmiddagen, chansade på en haröre nymf med guldskalle och det föll tydligen regnbågen i smaken.

Så efter en trevlig fight så kom den till håven och fick hjälp av prästen att åka till himlen.


                                         Den vägde exakt 1800gr/50cm


Efter ca 4,5 timas fiske var jag och ryggen nöjda för dagen. Berth-Arne körde en liten stund till och hade lyckan med sig att bärga en fint båge på exakt 1500gr/ 48 cm. Trots en trög start på dagen fick vi en fin avlutning på vårat pass i sjön 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar