måndag 22 maj 2023

Mycket från Kina.

 

 

Provade bara en 11´# 5 V-Switch från Kina. Med dom linor jag testade kastade spöt jättefint tycker jag. 2 st 250gr/16,2g + olika 3 m spetsar bl.a  flyt och intermediate. Kastade även OPST Groove flyt/intermediate250gr/16,2g med en 3m sjunk 6 spets gick klockrent.

         Däremot är spöt väl toppigt för att lyfta min intemediate lina på 5m/15g+ 3                   meter spets. Den linan lyfter min CTS Affinity DQ 11`# 2-3 betydligt bättre på               grund av djupare aktion.

       Trevligt är det att spö för 1100-1200 kr är fullt kapabla att fiska med och trevliga          att kasta med.



Nu börjar badsäsongen på allvar. Handikapp rampen placeras ut för säsongen. Fina 18 grader på min termometer ger mig en liten föraning om att första doppet är nog ganska nära. Men det är nog bara idag tempen ligger mellan23-25 grader.  







 



  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar