torsdag 24 februari 2011

Äntiligen kastning igen hoppas jag

Andrew Toft
Hoppas att det blir kastning till helgen som kommer!!  Imorgon är jag nog inte ner före 11 eftersom jag har ett  läkarbesök på morgonen för min krånglande fot.
 Nu när det varit så kallt har det blivit tid över att titta på en hel del kastfilm på YouTube och jag har hittat en kastare som jag tycker är det bästa som finns i dag. Andrew Toft heter han och kallas Mr Style på Irland med mycket goda skäl


Han kastar inte bara vackert utan han kan kasta långt oxå.Vann VM i Fagernes med 18 fotare där han kastade 59 m. Andrew har en  annorlunda teknik som jag har försökt att prova men det var inte helt enkelt. Tekniken bygger på att när han kastar med höger hand  så drar han inte vänsterhanden in mot magen utan tvärnitar handen ca 20 cm från magen. 
Provade på sista träningen och det funkade skapligt med 12 fotar men med  15 fotarna kändes det jobbigt.

 Kolla på denna sidan när Andrew kastar så får ni se något riktigt vackert

http://www.youtube.com/user/AndrewSpeyCasting#p/a/u/1/7vLquZbJQXs


Ha det bra å lev väl. Vi syns kanske i helgen nere vid Partihallarna ni som vill kan å orkar



1 kommentar:

  1. Tjaba Bernt.
    Ska ta och kika förbi en dag.
    Best Regards Thomas Thore
    WWW.hardcoreflyfishing.se

    SvaraRadera