söndag 6 februari 2011

Fin uppslutning

Nu längtar jag upp till Gaula å Stornesset!! Det räcker med vinter.
Trots en besvärande vind på 7-10 m/sek från s/v så dök det upp många kastsugna i dag. Själv var jag nere 08.30,sedan kom Janne L för ett kortare pass.Magnus B kom och hämtade sitt G.Loomis spö som jag fixat toppöglan på.Han köpte en spole Amnesia av mig och kastade naturligtvis oxå en stund.
Stefan B kompis Janne kom och provade sitt LeCie 13,7 #8/9 med en okapad Triple-D Flyt/Hover/Interm. Detta satt klockrent.Själv har jag haft en uppfattning om Guidelines spö som snabba med detta spöt var riktigt trevligt att kasta med.
 
Just som vi packade ihop dök Håkan S upp å då blev jag stannande någon timma till,då han ville ha hjälp med att prova ut ett spö. Spöt var ett gammalt Lammiglas 13,5 # 8/9 som han provade med en Airflolina .
Kastade sådär,alltså ingen höjdare.Bytte till min CND 7/8 och då blev det andra grejer. En sådan skulle han ha!!!Stefan B hade en till salu så därför blev det affär direkt.


Efter en sån här dag känner jag mig jättenöjd att jag kan hjälpa till med både kastning och att dom som är med får en chans att prova olika utrustning. Alla är lika positiva till dessa kaststunder och det uppskattas verkligen.

Någon gång under veckan går säkert en beställning till CND på både linor och spön.

Ha det bra å lev väl.Kanske vi syns nästa helg...den som vill kan å orkar om det inte är busväder. Som vanligt så skriver jag på bloggen om jag åker ner och kastar.   









1 kommentar:

  1. Kan också intyga att Guidelines LeCie 13,7 #8/9 MF är ett helt underbart spö. Otroligt nöjd med mitt =)

    SvaraRadera