söndag 27 februari 2011

Så blev det kastning igen

Från dagens övningar
Kalla fingrar å fötter blev det för mig idag men vad gör det när man har roligt!!?
Janne L å jag var som vanligt tidigare och något senare dök till min överraskning Janne Faltin upp med sitt nyanskaffade Hardy Angel 14 f #9 som han ville provkasta.Provade det med lite olika klumpar och det kändes riktigt trevligt att kasta med. Men det som jag tyckte å som Janne oxå märkte var att min Century Stealth Spey 10/11 på 18,2 m passade helt perfekt.
Sedan kom Michael Kanold,en kompis som Janne L tjôtat på flera gånger om att komma ner till oss och som ville prova sitt Orvis Spey 15 f # 10. Kastade detta spöt med både klumpar och en 75 fots Carron och som vi numera upptäckt så finns det många kanon goa spön som inte kostar en förmögenhet.


Själv körde jag med mitt Elgeco HIIPS 15 fot men upptäckte att mina gamla sjunklinor var i kortaste laget för i alla fall 15 fots spö.Min kast-teknik har ju utvecklas enormt sedan jag klippte till dessa linor. Mitt CND Stealhead 14,4 med en Triple-D Int/S2/S4 på 13,5 m satt kanonfint.
 Sedan kom B-G förbi fast utan spö...ville väll snacka kastning en stund. Billy Tegström dök oxå upp.Han ville ha min hjälp att byta ringar på sitt Bringsén 12 fotare och det skall jag fixa åt honom.
Ytterligare en av Janne Lybecks gubbar som han fiskade med i Skottland förra våren dök upp,Per-Erik Wassgren.Han ville oxå kolla vad vi höll på med.


En sån här dag så känns det som vi återigen  tillförde dom nya som dök upp lite av det vi har tränat under åren som vi har träningskastat.
Gubbarna tyckte att detta var ett trevligt sätt att träna å utbyta erfarenheter.

Nu ser jag fram emot nästa helg och hoppas på skapligt kastväder och alla som vill,kan å orkar är välkomna ner till ån.


Ha det bra å lev väl









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar