fredag 11 februari 2011

Svinkallt

När kommer våren???
Passet idag blev inte så njutbart som jag hade hoppas på. En nordlig vind på ca7-9 m/sek och nollgradigt ger en kyleffekt på 7-8 minus och då vill inte mina fingrar vara med längre. Janne å jag hann trots kylan prova några spön. Började med mitt 15 fots  Daiwa Lochmore Z och en Stealth lina funkade alldeles perfekt.


Sedan körde jag en 8/9 Carron intermediate på 19,8m kändes lite tung på Daiwaspöt med hela klumpen ute, med lite kortare lina ute kändes det kanonfint. Provade samma lina med Jannes 14fots # 11/12 B&W Hexagraf. Trots större egenvikt så kändes det lite lättare att kasta med detta spöt.Hann oxå med att prova Jannes underbara Daiwa Amorphus 13 fot #8/9 innan  fingrarna stelnade i kylan.
   
Detta spöt påminner om CND 13,3  NORTHFORK 8/9. Kan det vara så att det är Mr. Nobuo Nodera som tidigare jobbade hos Daiwa som designat bägge dessa spön!


Morgondagen verkar bjuda på riktigt kallt väder så det blir säkert ingen kastning på förmiddagen Kanske längre fram på dagen om vädret tillåter.

Ha det bra å lev väl



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar