söndag 5 juni 2011

Badväder

Nya gubbar på träningen i dag
I dag fick vi tampas med badgäster under träningen i Rådasjön. Peter G med 2 kompisar ville ha lite tips och råd  för att förbättra sin kastning. Killarna har fiskat lax många år och kunde kasta skapligt men det fanns mycket som kunde förbättras och göra kastningen betydligt lättare.
  Spö/linkoncepten som killarna använde tyckte jag stämde riktig bra. Alla spön kastar ju bra men på vissa ville jag ha bättre lyftkraft då känns det lättare med en gång.
Det verkade som killarna var nöjda med dom råd å tips som jag förmedlade så nu gäller det bara att träna å åter träna.
Mycket trevliga gubbar och jag hoppas få se dom igen på mina träningspass.Allt fiskande blir ju så mycket roligare när kasten sitter ordentligt.


Kanske blir ett kort pass i morgon då kombinerat med årets första bad om detta vädret håller i sig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar