torsdag 30 juni 2011

På väg mot laxens rike

På lördag morgon så bär det av till Gaula och Stornesset för 2 veckors fiske tillsammans med Danne och Thomas B. Som jag nämnt tidigare så följer inte vår eminente filmare Christian  med oss i år men vi får försöka filma själva så att det blir en liten DVD film att titta på när höstmörkret kommer. Om det blir badtemp i vattnet så har jag investerat i cyklopögon och simfenor. Skall försöka filma laxen om jag lyckas se någon... Fisken har kommit upp förbi Singsås nu så det blir säkert 2 spännande veckor. Nu skall det fiskas med långa Speylinor i skarpt läge. Detta som jag har tränat med under hela långa vintern. Skall bli kul att se hur det funkar...
Har fått en förfrågning av en fiskare på vårat motfiske om jag vill lära honom att bli en bättre kastare å det är klart jag ställer upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar