fredag 3 juni 2011

En solig dag

Örekil i dag
Efter en stekhet dag vid örekilsälven och som vanligt utan fisk känner man sig ganska mör. För första gången fiskade jag med en av mina träningskompisar en mycket trevlig kille vid namn Håkan Sparrman. Tack Håkan för en jättetrevlig dag trotts att vi blev utan lax. Vi såg en del fisk och då höjs ju pulsen alltid och det blir mer spänning att fiska.
Spöna och linorna jag använde idag var ett 13 fots B&W Norway laddat med både Stealth lina på 15,85 m kastar helt sagolikt. Även en Ballistic Spey på 16,75 fick vara med och kändes lika skön den. Får till kastlängder med dessa linor på 33-36 m vilket för mig är helt okej
mitt Scott ARC 12,6 # 7 fick oxå vara med då laddat med Ballistic Spey 13,7m återigen en sagolik kombination når ganska lätt 30 m med detta spöt.
Håkan körde med ett Edge spö på 12,5 fot och en klumplina som jag tyckte var i kortaste laget. 
Han ligger fortfarande i träning så jag korrigera en del av hans kastning. Som jag sagt tidigare tycker jag det är jättekul att hjälpa folk med kastning och som är så vetgiriga som Håkan och lyssnar på mina råd å tipps.
I morgon lägger jag nog några timmar i sjön igen, lutar åt Rådasjön







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar