söndag 22 januari 2012

Första passet vid Partihallarna

Danne visar Albinkastet.
Fyra gubbar blev det i dag som trotsade den otrevliga å svinkalla nordostvinden. Som vanligt kom Janne L och så dök Danne upp för att få sin lina som jag fixat åt honom, han ville naturligtvis prova den på Scott ARC 12,8 #7 som han köpt av mig.
Danne är nog den som kastar stiligast av alla jag sett när han får ett spö i sina händer som passar honom. En ren fröjd att se honom kasta med detta Scottspö.
Återigen upptäcker vi som håller på att träningskasta hur olika spön passar olika personer.
Danne kastar betydligt renare med detta spö än jag någonsin har gjort,på min vänstersida är jag i närheten av hans fina kast.
Så dök Daniel P upp med sitt nya Sonik 9,6 #6/7 som han ville prova en lite tyngre lina på. Det visade sig att den linan som jag hade fixat åt honom tidigare var det som stämmde bäst. Återstår mycket träning men kasten sitter bättre för varje gång.

Själv jämförde jag och Janne våra 13,6 fotare hans David Norwich och mitt Elgeco HIP Spey. Spöna har ju samma färg så det ligger ju nära till hands att det är kopior. Men kastmässigt tyckte vi nog att dom var olika.

Nu återstå att se hur hårt grepp vintern tar och om sjöarna lägger sig eller om vi snart får uppet vatten igen. Vid Partihallarna är det ju inte så gott om plats.

1 kommentar: