söndag 15 januari 2012

Minusgrader

Från dagens övningar
Det låg ett tunt istäcke vid Rådasjön så vi genomförde träningen vid Stensjön. Den bjöd på öppet vatten trots 2,5 minusgrader när vi började vid 9- tiden herr Lybeck och jag.Kastningen går alldeles utmärkt för mig numera så det blir lite mera snack och 
att hjälpa dom andra som behöver lite råd å tips. Janne provade tre st 14 fotare i dag och alla funkar fint med dom linor han testar.

Håkan Sparrman dök upp lite senare och ville fortsätta den träningen som satt så fint i går. Nu börjar bitarna att falla på plats.Vissa av hans kast gjorde att jag fick ståpäls som Gunde Svan uttryckte det en gång. Håkan själv njöt så i fulla drag av sin kastning att jag fick avbryta honom för en kaffepaus.

Nu hoppas vi att inte kung Bore ställer till det med is lägg å minusgrader så vi kan hålla i gång kastningen hela vintern.
Men som alltid har vi Partihallarna att tillgå om sjöarna fryser.


   

1 kommentar:

  1. Fräckt fotograferat. (Till skillnad mot i fredags, när jag har häcken mot kameran) Linbågen i bakgrunden som jag lyckades få till ser ju ut som en reklambild för dom senaste dundergrejorna, och det med ett Hexagraphspö, som väl är tjugo år gammalt! Skoj att det hjälper att öva!
    Janne

    SvaraRadera