söndag 8 januari 2012

Kallt om fötterna

Från dagens övningar
En fin vindstilla dag fick Anders von Brömsen och jag vid Sisjön i dag. Som alltid när Anders är med så har han det tunga artilleriet med sig,i dag bestod det av 2 16 fotare. En Hardy å ett B&W laddade med Loop classic speylinor. Hardyspöt är alldeles för tungt för mig att kasta med medan B&W Parabolic passar  mig kanonfint. Jag märker allt mer att vissa spö passar min kaststil bättre än andra spö.  
Har lite funderingar på att rensa lite i spögarderoben så småning om bla CND 15,6 Salmo Salar 9/10/11 och mitt Scott ARC 12,8 # 7 + ev Bringsén 11,3 fotare,som alltmer framstår som tung jämfört med min 10 fotare.  
Provade Anders B&W parabolic med min 60 fots Stealth lina å jösses vad det kastade.
Nu stundar en ny arbetsvecka men till helgen tar vi nya tag igen.

6 kommentarer:

  1. "ska du bli förkyld nu då????"

    SvaraRadera
  2. Hej Berndt!
    Nu gör jag ett nytt försök att skriva i bloggen...
    Man kanske måste vara 'medlem'?!

    SvaraRadera
  3. man var tvungen att gör om prodecuren för att det skall gå i väg. Konstigt... Funkar kanske inte med Firefox...?

    SvaraRadera
  4. Hej Berndt!
    Är intresserad av ditt bringsen 11,3 fot om du nu funderar på att avyttra det...
    Mvh
    Patrik Boox
    http://lillaedetslaxfiske.se/

    SvaraRadera
  5. ja det spöt är nog på väg ut ur spögarderoben

    SvaraRadera
  6. Sänd mig gärna ett email på fiskalax@hotmail.se så får vi höras:) Tycker det är synd om spöt inte används....
    Mvh
    Patrik Boox

    SvaraRadera