lördag 14 april 2012

Ätran

Håkan i action vid Ätrans strand

En trevlig dag fick vi i Ätran Håkan S, Berny och jag. Lite smolk i bägaren är det när man måste påpeka för andra flugfiskare att det är ett rörligt fiske som gäller. Vissa verkar ha fyllt vadarskorna med betong.

Men bortsett från detta så blev det en trevlig dag med många goa skratt å glirningar. Jag fick nu en chans att prova mitt nya CTS 13 fots Affinity DQ i skarpt läge. Jo,det var så fint som jag upplevde det på mina träningspass. Provade med en lite lättare Balistic lina 6/7  bara 3 gram lättare men funkade inte så bra. Spöt kändes bäst med den 7/8 som det det är klassat. Gubbarna som provade blev riktigt förtjusta i detta spö.

Som vanligt i Ätran vid denna tiden är det inte lätt att lura någon lax, vi såg en del fisk som hoppade,antagligen laxbesor. Ganska mycket folk vid Fajan på båda sidor. Vattentempen var när vi började fiska vid 12 tiden enligt min termometer 5,7 grader så det gällde att fiska djupt i det kalla vattnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar