lördag 28 april 2012

En dag vid Rolfsån


Av ett tänkt förmiddagsfiske blev det ett pass på ca 7 tim. Hur blev det så då ? Ingen fisk såg jag, ändå blev det många timmar. Det kom ett par äldre gentlemän som skulle fiska och framförallt träna flugkast. Nu mötte dom mannen som tycker att flugkastning är så jäkla kul så detta utveklades till att jag fick visa dessa herrar hur man Speykastar i stället för överhandskastning som dom kommit för att träna.

Stefan B ringde och kom ner till ån får några timmars fiske å kastning. Han var väldigt nyfiken på mitt nya CTS spö. Tyvärr hade jag inte min huvudlina med till spöt men Stefan hade linor så det blev riktigt bra ändå. Vi provade en 8/9 Stealthlina som jag tidigare tyckt var i tyngsta laget men nu visade sig vara kanonfin till det spöt. Stefan har ju många fina spön annars hade han nog skaffat ett CTS oxå.

Timmarna gick fort men det blev en del fiske i alla fall. Jag körde mycket med min 10 fots Bringsén och den blir ju bara bättre för varje gång den används. Har funderingar på att kontakta CTS och höra om dom kan tillverka en 10-11 fotare med samma aktion sim mitt Affinity DQ 13 fot... tror att det kunde bli kanonfint. 

Ha det gott å lev väl






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar