torsdag 17 maj 2012

Åter en trevlig förmiddag

En stilstudie från dagens övningar

Fem timmar blev det vi sjön i dag och som vanligt går tiden fort när man har roligt.
Jan -Åke som var med i dag ville se om jag hade några Speylinor som kunde passa hans 13 fotare. En Bringsén 9/10 och en Parteke Morton 13fot #8/10. Själv provade jag min Ballistic Spey 8/9 15,2 m 36 gr och Stealth 8/9 15,85 m 38 gr  på mitt Hardy Favorit 12,5 fot #9.Båda satt kanonfint men en liten fördel för Stealthlinan tack vare kortare tapering vänder den över tafsen bättre.
Som jag sa till Jan-Åke så misstänkte jag att detta skulle sitta kanonfint på hans spö och det gjorde det oxå. Så nu skulle han beställa en Stealthlina från http://www.centurygame.co.uk/index.php.

Jag hjälpte honom med att finjustera sin kastteknik och det blev betydligt bättre efter några små korrigeringar. Som alltid känns det lika fint när jag kan hjälpa fiskevänner med kastning och Spö/linor.

Säkert blir det mer kastning någon dag under helgen +något fiske.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar